Depenent del curs en qüestió es tindran present uns percentatges establerts seguint la llei vigent i el que ens diu que hem de prioritzar:
1r Cicle de Primària:
1r de Primària: Comprensió escrita – 5%
Comprensió oral – 30%
Expressió escrita – 5%
Expressió oral – 30%
Interacció - Participació - Respecte envers l'assignatura – 30% *
2n de Primària: Comprensió escrita – 5%
Comprensió oral – 40%
Expressió escrita – 5%
Expressió oral – 40%
Interacció - Participació - Respecte envers l'assignatura – 10% *
3r de Primària: Comprensió escrita - 15%
Comprensió oral – 35%
Expressió escrita – 10%
Expressió oral – 40%
Interacció - Participació - Respecte envers l'assignatura *
2n Cicle de Primària:
4t de Primària: Comprensió escrita – 20%
Comprensió oral – 35%
Expressió escrita – 10%
Expressió oral – 35%
Interacció - Participació - Respecte envers l'assignatura *
5è de Primària: Comprensió escrita – 30%
Comprensió oral – 30%
Expressió escrita – 10%
Expressió oral – 30%
Interacció - Participació - Respecte envers l'assignatura *
6è de Primària: Comprensió escrita – 25%
Comprensió oral – 25%
Expressió escrita – 25%
Expressió oral – 25%
Interacció - Participació - Respecte envers l'assignatura *
* Un alumne amb aquest ítem suspès podria suspendre l'assignatura. S'estudiarà cada cas.
Recomanació: Acadèmicament està provat el fet que aquell alumne que demostra una major participació, hàbits de feina, concentració, acceptació i diversió cap a i envers l'assignatura; els resultats són molt millors que els d'aquells alumnes que no participen de forma activa o demostren gran adversió cap a les assignatures.
COM AVALUAM?
Depenent de la destresa a avaluar es tendran en compte uns aspectes o altres; així com distints tipus d’activitats a realitzar per tal d’intentar avaluar aquell ítem de la manera més completa i variada possible intentant així encerclar els distints tipus d’aprenentatge que puguin tenir els alumnes. Els tres cicles, al llarg de tota primària treballen una mateixa línia a l’hora d’adquirir els coneixements. L’únic que canvia és l’ampliació de continguts relacionats amb un mateix tòpic.
- PARLAR – CONVERÇAR – ESCOLTAR:
A aquest apartat s’avaluaran principalment l’speaking i el listening; El listening durant les classes d’anglès es fa constantment, ja que la llengua vehicular durant els 50 o 45 minuts de sessió és l’anglès majoritàriament; hem de tenir present, que encara que els alumnes ho intentin, no podran expressar-se 100% amb aquesta llengua. Per tant, el listening en anglès, no és total.
Dia a dia, amb la feina realitzada a classe, podem avaluar el nivell d’enteniment que tenen els alumnes davant les ordres, indicacions o explicacions que anem donant. Això, ja ens donaria un primer resultat per orientar-nos en el progrés dels alumnes.
PARLAR:
L’speaking es una destresa que bàsicament s’avalua en dos moments; en el dia a dia, participant de la dinàmica i rutina de classe. Esforçant-se progressivament per tal d’emprar la llengua de forma inconscient al donar-se una situació; o bé, a nivell activitat específica.
Si es fa de forma autònoma, inconscient, es valorarà més positivament el fet de la intenció, voluntat i esforç; més que la correcció perfecta a l’hora de formular les estructures. Mentre, que a la prova d’speaking en sí, segons la dificultat del mateix o nivell en el que es trobem, permetrem frase curta o llarga; així com context de la conversa. No passa res si simulem una conversa entre amics i contesten de forma breu i sense estructura subjecte, verb, predicat... (no idea); que si interpretem el paper de recepcionista d’hotel / metge i demanen informació personal. (My name is... or... Sorry sir, I have no idea)
A banda, dintre de la destresa Speaking hi afegim la lectura en veu alta. És a dir, s’avalua fluency & pronunciation. Interpreta quan llegeix? Oralment es diferencia l’estat d’ànim dels personatges? es preveu la situació que passarà? ho fa amb fluïdesa? com si estés parlant? De fet, és molt important Llegir com Parlem... se’ls ensenya la diferència entre un interlocutor monòton i que sembla que llegeix, del que juga amb els tons, força, timbre i a la vegada, fa que el receptor estigui enganxat al missatge que intenta transmetre.
La pronunciació també és molt important, ja que és la representació oral de la grafia. Per tant, quan s’avalua el reading en veu alta, realment s’avalua l’speaking. Ja que afecta a molts aspectes relacionats amb la capacitat del xerrar.
Hi ha un altre aspecte que s’hauria de treballar molt més del que es fa i és la pròpia elaboració de preguntes per part dels alumnes. Molts saben contestar, però no saben formular la pregunta. Així que serà un altre ítem important a tenir present, a l’hora d’avaluar l’speaking.
CONVERSAR:
Aquest aspecte no és treballa tant de forma comuna, ja que donat el gran nombre grup classe, sempre sol passar el fet que xerren els mateixos i participen els que es senten segurs amb una autoestima gran per tal d’envalentonar-se amb aquests tipus d’activitats. De totes maneres sí que és cert, que es donen moments de conversa quan els alumnes necessiten dir alguna cosa en privat, o senzillament la rutina del bon dia i saber com es troba un i com l’altre; o bé a temps de pati, quan es dirigeixen al mestre especialista per algun incident produït.
Aquí la competència que es treballa majoritàriament tant amb els listenings com amb els speakings és la competència comunicativa. El major objectiu d’aquestes dues destreses seria entendre i fer-se entendre.
ESCOLTAR:
A banda es realitzen els exercicis d’aula on hi ha listenings i els resultats s’avaluen al donar-nos la resposta. Una vegada més, podem tenir un seguiment dels resultats amb un registre i anotar quins són els alumnes que participen més i sobretot i el més important de forma correcta. Un cop més i amb la feina del dia a dia, podem obtenir un gràfic de l’evolució dels estudiants.
Aquests dos tipus d’exercicis però no són fiables en la seva totalitat, ja que a vegades influeix el factor falta de confiança en un mateix, timidesa, passivitat, ... per tant es necessiten altres resultats més fiables. Així doncs seria realitzant activitats específiques de listening. Com he dit anteriorment, s’intenta que siguin el més variades possibles i de distintes dificultats per tal de donar l’oportunitat d’aconseguir tothom el mínim establert.
Tipus de listenings:
1.- Fill the gaps. (Escoltar i anar emplenant els espais en blanc)
2.- Answer the questions. (Contestar distintes preguntes)
3.- Multiple Choice. (Encerclar la resposta correcta)
4.- Recognisation.- (Reconeixement de la informació escrita amb la presentada de forma oral)
5.- Dictation.- (Dictats)
Els listenings depenent de la dificultat dels mateixos s’escoltaran 2 o 3 vegades; així com, dependrà de la qualitat de so, velocitat o complicació s’anirà aturant davant cada paraula, pregunta o fet a apuntar; Una altra variant per captar l’atenció dels alumnes és aturar el cassette just abans de la resposta esperada, per així tornar a captar l’atenció dels alumnes.
- LLEGIR I ESCRIURE:
LLEGIR:
Els readings des de fa dos anys es treballen de forma més constant i pel que fa a 3r cicle, més semblant a l’institut. El reading comprehension és molt important i sobretot si s’aprofita per treballar aspectes de la cultura, història o art no només de països de parla anglesa, sinó també a nivell mundial; així doncs a 3r cicle treballem sobretot la competència cultural i artística; mentre que a 2n cicle, es treballa més la competència social i ciutadana amb la temàtica dels texts.
S’aprofiten els 30 minuts assignats a lectura després del pati amb els cursos de 4t, 5è i 6è, per treballar les lectures, aprendre a extreure informació; així com aprendre estratègies que ens facilitin localitzar la informació demanada. A banda, se’ls ha ensenyat a pensar quantes són les preguntes que necessiten tenir correctament per tal d’assegurar-se l’aprovat en aquestes tasques. Així que la competència matemàtica i la d’aprendre a aprendre es veuen treballades de forma gairebé desapercebuda.
L’objectiu principal és que les respostes donades siguin el més encertades possibles, com també que hagin sabut destriar la informació rellevant, de la secundària. Els readings s’avaluaran de distintes formes:
a.- Es treballarà conjuntament a classe, on la participació a l’hora de donar les respostes tendrà un pes important. (No és 100% fiable per enregistrar notes, al haver-hi nins als que no els agrada participar)
b.- Es treballarà a nivell individual, on al finalitzar el temps establert donaran el nombre de respostes fetes; es corregirà col·lectivament i llavors facilitaran el nombre de respostes correctes. (No és 100% fiable, ja que poden mentir en el resultat de respostes correctes obtingut)
c.- Es treballarà a casa i posteriorment ho hauran d’entregar (Sabent que el resultat de la prova no és 100% fiable, molts d’ells van a repàs o tenen l’ajut d’una 2a persona)
d.- A nivell individual i posterior correcció per part de la mestra. (Sol obtenir un resultat més fiable)
ESCRIURE:
Els writings solen ser els menys afavorits a l’hora d’obtenir la motivació i participació per part dels alumnes. Tenen la tendència a fer-ho més difícil del que és. El seu cap no relaciona tot el vocabulari que tenen assimilat amb aquell que necessiten. A banda, l’opció recerca de sinònims per tal de posar el mateix, emprant la paraula familiar, els costa.
Hi ha dos tipus d’avaluació d’aquest ítem:
- No miram les faltes d’ortografia i l’intentam reproduir en format audio, té sentit? Si és així, el nin obté una qualificació positiva.
- Miram les faltes d’ortografia, estructura, context, sentit... Es miren les errades, la gravetat de les mateixes i s’arriba a un conscens.
Aquí la competència que té un paper molt important és la competència d’autonomia i iniciativa personal. Ha de sortir d’ells quan voluntàriament se’ls ofereix la possibilitat d’entregar writings extra i així anar practicant. Necessita molta autonomia per tal d’adquirir estratègies i saber com millorar els textos escrits. Aquí la competència de la informació i digital també els ajuda molt avui en dia, al poder accedir als correctors de text, als traductors d’internet o bé els diccionaris on-line.
Totes aquestes destreses seran avaluades principalment de la mateixa manera per a tots els estudiants. Sí que és cert, però que es tendrà present si és un nin d’incorporació tardana, si prové d’un centre on no es feia anglès, si la grafia era distinta,... Lògicament, en aquests casos es necessita un període d’adaptació. Normalment, l’speaking i el listening, solen ser les assolides de forma més ràpida i sense problema. D’aquí i donada la poca complexitat de vocabulari presentat normalment tots els alumnes poden seguir; sempre i quant no ens trobem davant casos de mancança de motivació.
En el casos de lack de motivació, es prioritzen els hàbits i conducta, envers els continguts de l’assignatura. Es treballa molt via speaking, donar ordres i que el nin les vagi complint. Donar-li tasques d’aula per realitzar, sempre donades en anglès i d’aquesta manera treballam el listening. O bé, que realitzi les activitats a la pissarra, si sabem que pot fer-les bé. Constantment obtenir la seva atenció per tal d’evitar que es despisti.
Davant aquells nins amb una major dificultat el que es fa és estar més pendent d’ells a l’hora de realitzar les activitats, remarcar més aquelles paraules o resultats correctes. No corregir-lo negativament, sino repetint la resposta que ha dit, però pronunciada de forma correcta i deixant clar, que el que havia dit estava bé; o bé, llevant matèria o preguntes. És a dir, adaptant les tasques al nivell de concentració o coneixements que tengui.
A continuació us presentam distintes pàgines d’internet a les que podeu accedir i així anar treballant els distints aspectes:
Abecedari: http://www.youtube.com/watch?v=cXLYXqlcVxQ
http://www.youtube.com/watch?v=pyKdUpJQBTY&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=5k521GcBOYw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6ii7-feUt9M&feature=channel
http://www.learn-english-online.org/Lesson4/Lesson4.htm
Colors: https://letsticenglish-voc.wikispaces.com/Colours
http://www.youtube.com/watch?v=_9gCUpVwqa8
http://www.youtube.com/watch?v=cyolmlXFBYY
Dies de la setmana: http://www.youtube.com/watch?v=qe6F2J3_v3U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7AvNq2CQnOI
http://www.youtube.com/watch?v=OPzIbbvoiMA
Estacions del’any: http://www.youtube.com/watch?v=m3BQrWB6Xi8&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=LTXtSGf1VdY
http://www.youtube.com/watch?v=FmImAhAMjEY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VDibYC-PHlA&feature=related
Mesos de l’any: http://www.youtube.com/watch?v=8ZlckJs9_Ks&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5enDRrWyXaw
http://www.youtube.com/watch?v=EEOhuuKtFYU
http://www.youtube.com/watch?v=MymBFPoewco&feature=related
(phonics) http://www.youtube.com/watch?v=Ywgh-_RDb4Q&feature=related
Les hores: http://www.youtube.com/watch?v=Z-Mdt3ZrPew&feature=fvw (1st)
http://www.youtube.com/watch?v=nTRB9CxLfmg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3icBxO6Wjz0&feature=related (5th-6th)
Números:
DEL 0 AL 20: http://www.youtube.com/watch?v=s4OpGYSLsws&feature=related
DEL 21 AL 32: http://www.youtube.com/watch?v=WVXa3BR31zg&feature=related
DEL 10 AL 100 en desenes:
http://www.youtube.com/watch?v=4fDB6MazOm0&feature=watch_response
DEL 1,000 AL 10,000 en milers:
http://www.youtube.com/watch?v=hbJLPUf4sq0&NR=1
Animals:
Animals Fàcils: http://www.youtube.com/watch?v=ATSyefba2xg
http://www.youtube.com/watch?v=fabN4WXE7wk&feature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=lnzQq2bLs1I&feature=fvst
Dibuixos: http://www.youtube.com/watch?v=_1iFdjUHIZI
http://www.youtube.com/watch?v=oFHmEyjxhQM&feature=fvsr
Animals de granja: http://www.youtube.com/watch?v=UBCmJjWYGHE
Phonetics (5th&6th): http://www.youtube.com/watch?v=MsBo1FrS4Dg
Menjar: http://www.youtube.com/watch?v=UaqISEs_uj0
http://www.youtube.com/watch?v=pZEzv-hXQRw&feature=channel
Les taules de multiplicar: http://www.youtube.com/watch?v=Qk-Ui7R5OSw
2 times table: http://www.youtube.com/watch?v=H0a8YZwWfrk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZBooFzfL4bE&feature=related
3 times table: http://www.youtube.com/watch?v=IU9eyymt0Tk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vcTLOV95VFs&feature=related
4 times table: http://www.youtube.com/watch?v=pQM7_z2EGrA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LlN14fxE3-A
http://www.youtube.com/watch?v=7VN26qrATG0&feature=related
5 times table: http://www.youtube.com/watch?v=MaiIZU2BIwg
http://www.youtube.com/watch?v=l_nHs6ql7Ug
6 times table: http://www.youtube.com/watch?v=UbgsjNnTNLc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=y3aKXD3BCiQ&feature=related
7 times table: http://www.youtube.com/watch?v=uvqTizEfrhU&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=emw9IRztsiE
8 times table: http://www.youtube.com/watch?v=nNK9Q-mDS1U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=m2uBzAuGpqY
9 times table: http://www.youtube.com/watch?v=Z1lymwyVeSM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Z1lymwyVeSM&feature=related
Roba: http://www.youtube.com/watch?v=wUakDOHAmVg&feature=channel
Material escolar (School Supplies): https://letsticenglish-voc.wikispaces.com/school-1
Fraccions: http://www.youtube.com/watch?v=vjjv1CVjwso&feature=related
Interesting Website Pages:
http://www.softschools.com/math/worksheets/
http://www.learn-english-online.org/
http://www.echalk.co.uk/English/EnglishLanguage.aspx (6th)
http://www.superkids.com/aweb/tools/
http://www.wearebusybeavers.com/
Listening Stories:
“There's An Alligator Under My Bed” http://www.youtube.com/watch?v=sNE8p0E4NVU
“There is a nightmare in my closet”
http://www.youtube.com/watch?v=0EaliGHctw8&feature=related
“Good Night Moon” http://www.youtube.com/watch?v=3F97is-K4n8&feature=related