Podem començar amb allò més fàcil a treballar des de casa i que pot esser enfocat com un joc. La velocitat lectora! Realment millor si es practica en anglès, però si es fa en català o castellà, també ajuda a l'adquisició de la velocitat demanada.
Segons el curs, es demana un mínim de paraules per minut.
Activitat recomanada:
Jugar entre amics, germans o entre ells mateixos i intentar superar-se a cada intent. A la web disposam d'un recull de lectures en anglès i castellà, per tal de facilitar-vos la tasca; així com d'un cronòmetre.
CRITERIS D’AVALUACIÓ DE L’EFICÀCIA LECTORA
Velocitat:
Velocitat Lectora a l’assignatura d’Anglès
|
||||||
|
1st of Primary
|
2nd of Primary
|
3rd of Primary |
4th of Primary |
5th of Primary |
6th of Primary |
Mitjana |
20 – 30 p/m
|
30 – 40 p/m
|
40 – 55 p/m |
60 – 75 p/m |
70 – 80 p/m |
85 – 95 p/m |
Molt Baixa |
<10
|
<22
|
<40 |
<55 |
<58 |
<75 |
Baixa |
11 – 21
|
23 – 33
|
41 – 54 |
56 – 76 |
59 – 80 |
76 - 96 |
Acceptable |
22 - 31
|
34 – 46
|
55 – 70 |
77 – 90 |
81 – 100 |
97 - 115 |
Bona |
> 31
|
> 46
|
>70 |
>90 |
> 100 |
>115 |
METODOLOGIA
Seran avaluades les 4 destreses bàsiques a l’hora d’assolir una llengua estrangera, així com la participació, valoració i respecte envers aquesta llengua, la seva cultura, història i tradicions.
Les 4 destreses seran valorades de forma distinta segons el curs en el que ens trobem, ja que lògicament es farà progressivament l’adquisició de la llengua i la competència comunicativa és el més important. Seguint la metodologia emprada de forma natural en els humans amb la nostra pròpia llengua materna, primer es treballarà i donarà més importància al listening, llavors a l’speaking, reading i finalment al writing.
Com ja sabem, tots els infants primer necessiten escoltar i assimilar moltíssim de vocabulari, per llavors jugar amb les paraules i començar a expressar-se en el nou idioma. Una
vegada les estructures bàsiques estan presents, apareixerà el model gràfic per tal de donar-li una etiqueta escrita a allò que diuen. Per tant... és quan aprenen a llegir. Moltes vegades no han
llegit la paraula, senzillament l’han interpretada i relacionada amb un coneixement adquirit. Finalment i més complicat a assolir durant l’etapa de primària, ens trobem amb el writing. Aquesta
destresa és més lenta i difícil d’aconseguir amb cura; ja que també els costa amb la L1. De totes maneres, el que sí es demana es una correcta reproducció de les paraules presentades com a model,
sense faltes d’ortografia.