Les activitats s'hauran de realitzar PER PART DE L'ALUMNE de forma autònoma; encara que això no vol dir que no pugui fer-ho amb companys, germans o adults.
Què significa de forma autònoma? En el cas de fer-ho amb un germà major, adult (pares, avis, mestres de repàs...) el paper de l'adult haurà de ser 'Shepherd', pastor.
L'adult guiarà les passes del menor, intentant i facilitant que ell (l'alumne) sigui capaç d'arribar a una resposta (correcta o incorrecta, és igual) coherent. Hem de potenciar el sentit comú, per tal que ell mateix es plantegi si pot esser correcta o si pel contrari, és impossible.
L'adult ha de mantenir el control de la situació, és a dir, no ha de frissar quan estigui amb el menor. El clima ha de ser de tranquilitat i calma, ja que es dona temps suficient per a la realització de les mateixes.
Si l'adult està niriviós, els alumnes aprendran que aquelles activitats són negatives, sinònim de malestar, frustració, nirviosisme i hem de recordar que els deures o tasques han de ser sinònim de superació, millora, aprenentatge.
Recordau, el paper del docent és corregir els deures; mentre que el paper de l'alumne sempre ha de ser, realitzar-los amb la major i millor predisposició possible; encara que les respostes siguin errònies.
La realització d'aquest tipus de lectures guiades es fa per tal que l'alumne step by step (passa a passa) s'avesi a llegir de forma autònoma i intenti entendre el context global del que llegeix.
Recordam, llegir no significa haver d'entendre 100% cada una de les paraules que apreixen. La competència que han de treballar és imaginar, què és el que em transmet. D'aquesta manera, quan arribin a l'institut seran capaços de llegir a casa llibres en anglès fora suposar-lis cap problema.
Això és un entrenament, però... s'ha d'entrenar!!
Quan abans i millor entreni, millors resultats obtindrà i millor preparació a l'hora de la realitat.
1.- Les activitats es realitzaran als fulls de recanvi del quadern.
2.- Es posarà SEMPRE el número de la pàgina i llibre (Stb Page ... )
3.- Es posarà SEMPRE el número de l'activitat (Activity ...)
4.- Es posarà SEMPRE el nom de l'alumne
5.- S'entregaran SEMPRE dintre d'una de les fundes de plàstic.
6.- La presentació ha d'estar correcta: bona lletra i correcta presentació dels colors.